Az új verzióban kibővült az OSL árnyékolás új nem fotorealisztikus árnyékolókkal. A letörés-módosító szintén frissült, míg az Alembic és a pontfelhők exportja is javult.
Animációk gyorsabb lejátszása az előnézeti ablakban
Az egyik jelentős fejlesztés az animáció lejátszásában történt: a 3ds Max már nem értékeli azokat a görbéket és geometriákat, amelyek nem változnak a képek között, ami javítja a lejátszási sebességet a nézetablakban.
Az Autodesk kétszeresére tudta növelni a képkocka-sebességet egy meglehetősen összetett hálószerkezet feldolgozásakor is. A képkocka sebessége a nézetablakban most pontosabban jelenik meg.
Ugyancsak javultak az előnézeti animációk: most "1,5-3-szor gyorsabban" jelennek meg a helyi meghajtókon. A felhasználók számos szabványos kodeket is kiválaszthatunk, beleértve az MJPEG és a Microsoft, az Intel és a TechSmith kodekeket, amikor AVI fájlokat
készítünk, és az animációkat rögzíthetjük nagyobb méretben is, mint maga a megjelenítési terület.
Új OSL kártyák és a színjavító program
Az OSL Shading, amelyet először a 3ds Max 2019-ben mutattak be, továbbfejlesztésre került a 3ds Max Quicksilver hardver-renderelésének támogatására. Az új verzió 14 új OSL-kártyát is ad hozzá, és számos érdekes új funkciót mutat be.
Ezenkívül egy új három tónusú színjavító kártya került hozzáadásra, amely a bemenő színt kiemelésekkel, középtónusokkal vagy árnyékokkal tudja korrigálni.
Új félárnyék- és árnyékhatások
Az illusztrátorok új, nem fotórealisztikus árnyékolási lehetőségeket kapnak, beleértve az árnyalat szélességét és a félárnyékot. Ez utóbbi szép árnyékos hatást eredményez.
Revit fájlok és pontfelhők
A munkafolyamat javítása magában foglalja a Revit Camera, a Sun és a Sky támogatását a Revit fájlok importálásakor, valamint az új kombinációt olyan opciókhoz, amelyek lehetővé teszik a Revit anyagok szelektív importálását.
Ezenkívül a Revit 2017, 2018 és 2019 fájlokat frissítés nélkül is importálhatjuk, ha a Revit együttműködés különböző kiegészítőit használjuk.
Egy másik újítás a pontfelhő-adatok exportálása .ply és .e57 formátumban.
MAXtoA
A MAXtoA, ami egy 3ds Max Plug-in az Autodesk Arnold Renderelő számára szintén aktualizálásra került.