A BIM 360 Plan egy felhő alapú ütemezést, kivitelezés-szervezést segítő szolgáltatás, ami összekapcsolja a közös projektben dolgozó teljes csapatot.
Használatával csökkenthető a projekt túlköltekezése, és normalizálhatók a folyamatok.
Minden Autodesk felhőtárhely (Autodesk BIM 360 Account) rendelkezik legalább egy fiókadminisztrátorral (fiókkezelővel). A fiókkezelő feladata, hogy létrehozzon projekteket, és azokhoz résztvevő személyeket és / vagy cégeket
társítson. Minden projekthez kinevezhet legalább egy projektadminisztrátort (projektfelelős), aki a projektet a továbbiakban (tőle függetlenül) kézben tartja: meghívja és jogosultsággal látja el a résztvevőket.
Jogosultságok
A projekt résztvevőinek összetétele, vagy a jogosultságok köre a projekt élettartama alatt folyamatosan változhat.
A projektfelelős rendelhet a projekthez új résztvevőket, akik ehhez emailben kapnak meghívást. A meghívottak visszaigazolással csatlakoznak a projekthez, amihez feltétel, hogy már rendelkezzenek Autodesk felhasználói fiókkal (Autodesk Account).
Jogosultsági szintek:
teljes jogkör
csapat megtekintő: mindenre rálátása van, de csak a saját hatáskörén belül végezhet szerkesztést
megtekintő: csak megtekintés jogosultsággal rendelkezik
A felhőszolgáltatásnak köszönhetően a résztvevők az irodából, a helyszínről, vagy akár utazás közben is hozzáférhetnek az adatokhoz. Az alkalmazás a BIM 360 mobil app segítségével iPadon is elérhető.
A projekt adatai
A projekt definiálásakor megadhatjuk a megcélzott készültségi fokot, aminek elérésekor a megbízás vagy feladat teljesítettnek minősül. Felvehetünk a munkavégzést hátráltató eseményeket, munkaszüneti, vagy szabadság napokat.
Megadhatjuk a munkanapokat (hétfőtől péntekig), a helyszíneket az építési területen belül, és az építési fázisokat (munkafolyamat) (tereprendezés, alapozás, stb.).
A projekt bejegyzéseihez (tevékenységekhez): azonosító, művelet típusa, tevékenység, cég (azon belül a felelős), helyszín, munkafolyamat, munkavégzés kezdete és időtartam, várható befejezése, jelenlegi állapota,
munkaerő igény, munka/helyszínátadás, munkálatokat hátráltató tényező. Ezen adatok egy szűrhető listaszerű, táblázatos nézetben adhatók meg.
Diagramok
Az elkészített ütemterveket Lista, Swim Lane vagy Gantt diagramokon jeleníthetjük meg.
A keresztfunkcionális folyamatábra segítségével áttekinthető képet kapunk a folyamat egyes lépéseiről, az egyes lépésekért felelős szereplőkről és
a folyamatban résztvevők közötti kapcsolatokról. Definiálhatók és láthatóvá tehetők az átadási pontok, a párhuzamosan, vagy többszörösen végzett tevékenységek.
Visszanyúlhatunk a kezdeti adatokhoz, ahol a befejezési határidő módosításával a folyamat újrastruktúrálható.
Jelentések
A projekt teljes életciklusa alatt nyomon követhető a készültségi állapot százalékos formában. A projekt mindenkori állapotáról jelentéseket készíthetünk: heti, havi aktivitás, adott időtartamon belül befejezett / befejezetlen / folyamatban lévő / hátralévő
tevékenységek.
BIM 360 Plan rendszerkövetelmények
Szoftverigények
- Chrome, Firefox, Safari, Edge (legújabb változat)
- PC: Bármely Windows környezet (10, 7), melyeket a fenti böngészők támogatnak
- Okoseszköz: iOS 10 (vagy újabb), Android 5.0 (vagy újabb)
Hardverigények
- PC: A böngésző által támasztott minimális követelmények
- Okoseszköz: iPhone 4S (vagy újabb), iPad 2 (vagy újabb), iPad Pro, Android 5.0 (vagy újabb) futtatására alkalmas eszköz