Autodesk Account használati útmutató
Az Autodesk ügyfelei a programokkal és a felhőtárhellyel kapcsolatos összes információt az Autodesk Account portálon keresztül érhetik el.
A bejelentkezés után egy testreszabott, csak az ügyfél termékeit és szolgáltatásait tartalmazó felület jelenik meg a képernyőn.
Elvégezhető főbb műveletek:
+ Telepítőkészlet letöltése
-
Bejelentkezés után kattintsunk jobbra felül a monogram ikonra, majd a legördülő menüben keressük meg a "My Account" (Fiókom) fejezetben a "Products and Services" (Termékek és szolgáltatások) menüpontot.
Vagy a megjelenő felületen válasszuk balra a "Products and Services" » "All Products and Services" (Termékek és szolgáltatások » Minden termék és szolgáltatás) menüpontot.
-
Az így megjelenő lapon válasszuk a kiválasztott termék mellett a "View Downloads" (Letöltések megtekintése) nyomógombot.
-
Az újonnan nyíló ablakból keressük meg a megfelelő szoftververzió telepítőkészletét, és amennyiben nem kívánjuk a terméket azonnal telepíteni ("Install Now" (Telepítés most) gomb), kattintsunk a "View all" (Összes megtekintése) linkre, majd
adjuk meg, hogy a telepítőkészletet az Autodesk Download Manager alkalmazáson keresztül, vagy az internet böngészőn keresztül kívánjuk-e letölteni.
+ Frissítés letöltése
-
Bejelentkezés után kattintsunk jobbra felül a monogram ikonra, majd a legördülő menüben keressük meg a "My Account" (Fiókom) fejezetben a "Products and Services" (Termékek és szolgáltatások) menüpontot.
Vagy a megjelenő felületen válasszuk balra a "Products and Services" » "Product Updates" (Termékek és szolgáltatások » Termékfrissítések) menüpontot.
-
Az így megjelenő lapon válasszuk a kiválasztott termék mellett a "Download" (Letöltés) nyomógombot.
+ Aktiváláshoz szükséges adatok elérése
-
Bejelentkezés után kattintsunk jobbra felül a monogram ikonra, majd a legördülő menüben keressük meg a "My Account" (Fiókom) fejezetben a "Products and Services" (Termékek és szolgáltatások) menüpontot.
Vagy a megjelenő felületen válasszuk balra a "Product and Services" » "All Products and Services" (Termékek és szolgáltatások » Minden termék és szolgáltatás) menüpontot.
-
Az így felbukkanó lapon válasszuk a termék neve előtt látható ">" jelet.
Ha a termék sorozatszám és termékkulcs alapú, akkor a szükséges adatokat a "Serial / Key" (Sorozatszám / Termékkulcs) alatt találjuk. Az aktiváláshoz a termék első indítása után válasszuk az "Enter a Serial Number" (Sorozatszám megadása) lehetőséget, és adjuk meg az itt látható adatokat
Ha a termék felhasználó alapú, akkor itt a "Sign in" (Bejelentkezés) felirat jelenik meg. Az aktiváláshoz a termék első indítása után válasszuk az "Single User" (Egyfelhasználós) opciót, és jelentkezzünk be azzal a felhasználónévvel, melyet itt az Autodesk Account-ba való belépéshez is használtunk.
+ Korábbi verzió használata
-
Bejelentkezés után kattintsunk jobbra felül a monogram ikonra, majd a legördülő menüben keressük meg a "My Account" (Fiókom) fejezetben a "Products and Services" (Termékek és szolgáltatások) menüpontot.
Vagy a megjelenő felületen válasszuk balra a "Products and Services" » "All Products and Services" (Termékek és szolgáltatások » Minden termék és szolgáltatás) menüpontot.
-
Az így megjelenő lapon válasszuk a kiválasztott termék mellett a "View Downloads" (Letöltések megtekintése) nyomógombot.
-
Az újonnan nyíló ablakból keressük meg a megfelelő szoftververzió telepítőkészletét, és amennyiben nem kívánjuk a terméket azonnal telepíteni ("Install Now" (Telepítés most) gomb), kattintsunk a "View all" (Összes megtekintése) linkre, majd
adjuk meg, hogy a telepítőkészletet az Autodesk Download Manager alkalmazáson keresztül, vagy az internet böngészőn keresztül kívánjuk-e letölteni.
-
Ha az "Activation" (Aktiválás) fülre kattintunk, láthatjuk az egyes verziók aktiválásához szükséges sorozatszám és termékkulcs adatokat
+ Felhasználók kezelése
Új felhasználók felvétele (és törlése)
-
Bejelentkezés után kattintsunk jobbra felül a monogram ikonra, majd a legördülő menüben keressük meg a "My Account" (Fiókom) fejezetben a "User Management" (Felhasználó kezelés) menüpontot.
Vagy a megjelenő felületen válasszuk balra a "User Management" » "By User" (Felhasználó kezelés » Felhasználó szerint) menüpontot.
-
Az így megjelenő lapon válasszuk ki a kívánt "Team"-et (Csoportot), melybe új felhasználót szeretnénk felvenni, majd kattintsunk a "+ Add users" (+ Hozzáadás) nyomógombra.
-
Az űrlapon adjuk meg a felhasználók keresztnevét, vezetéknevét és email címét vesszővel, a felhasználókat egymástól pedig pontosvesszővel elválasztva.
Végezetül kattintsunk a "Send Invite" (Meghívó küldése) nyomógombra.
- Ezt követően a felhasználó függő állapotba kerül mindaddig, míg el nem fogadja a meghívást. A meghívó 90 napig érvényes. Ezt követően, ha a felhasználó még nem fogadja el a meghívást, újra kell küldeni a meghívót.
- A felhasználók eltávolítása és egyben törlése is a felhasználó névjegyének jobb felső sarkába történő navigálás után megjelenő törlés ikon segítségével történik.
Felhasználók szerepének módosítása, törlése
Jogosultsági szempontból a meghívott felhasználókhoz 3 szerepkör társítható:
- Primary admin (szerződéskezelő): ez a jogosultság csak egy személyhez társítható, elsődleges szerepkör
- Secondary admin (szoftverkoordinátor): másodlagos szerepkör, termékek, felhasználók, és felhasználói csoportok kezelését végzi
- User (felhasználó): harmadlagos szerepkör, szoftver felhasználó
-
A bal oldalon keressük meg a "User Management" » "By User" (Felhasználó kezelés » Felhasználó szerint) menüpontot.
-
-
Az így megjelenő lapon válasszuk ki a kívánt "Team"-et (Csoportot), majd kattintsunk a kívánt felhasználó névjegyére.
-
A megjelenő felhasználó adatlapján, a név alatt található legördülő lista segítségével állíthatjuk be a kívánt szerepkört.
Alul a "Delete User" (Felhasználó törlése) nyomógombra kattintva távolíthatjuk el a felhasználót.
+ Termékek társítása felhasználóhoz
-
Bejelentkezés után kattintsunk jobbra felül a monogram ikonra, majd a legördülő menüben keressük meg a "My Account" (Fiókom) fejezetben a "User Management" (Felhasználó kezelés) menüpontot.
Vagy a megjelenő felületen válasszuk balra a "User Management" » "By User" (Felhasználó kezelés » Felhasználó szerint) menüpontot.
-
Az így megjelenő lapon válasszuk ki a kívánt "Team"-et (Csoportot), majd kattintsunk a kívánt felhasználó névjegyére.
-
A megjelenő adatlapon a "Products and cloud services" (Termékek és felhőszolgáltatások) listából, kapcsolók segítségével rendelhetünk licenceket a kiválasztott felhasználóhoz.
+ Felhasználók társítása termékekhez
-
Bejelentkezés után kattintsunk jobbra felül a monogram ikonra, majd a legördülő menüben keressük meg a "My Account" (Fiókom) fejezetben a "User Management" (Felhasználó kezelés) menüpontot.
Vagy a megjelenő felületen válasszuk balra a "User Management" » "By Product" (Felhasználó kezelés » Termék szerint) menüpontot.
-
Az így megjelenő lapon kattintsunk a kívánt termék névjegyére.
-
A megjelenő adatlapon láthatjuk a szoftverhez rendelt felhasználókat. Ha a három pont szimbólumra kattintunk, akkor a megjelenő menüben a "Remove access" (Hozzáférés eltávolítása) segítségével vonhatjuk vissza a termék használati lehetőségét.
Alul az "Assign users" (Felhasználók hozzárendelése) nyomógombbal adhatunk új felhasználóknak jogosultságot a termék használatához.
Az Autodesk termékek telepítési, illetve az Autodesk Account beállításának részletes útmutatója »
|